Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

6 lipca 2019

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na portale internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wymogów dla twórców stron. Istnieją dwa typy filtrów – filtr automatyczny i filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.