Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?

1 września 2021

Wszystko o usługach świadczonych przez firmę SEO.

Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także osoby od copywritingu, kampanii Google Ads, kodowania i projektowania graficznego, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Zalety sumiennej firmy SEO

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w trakcie wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych i marketingowych, co roku rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dekady, można mieć pewność, że ma ona spore doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować szerokie portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada przeczytać studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać oraz dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, jak również przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Drugi niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odszukać samodzielnie w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO i o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które chce wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – których ofert się wystrzegać

Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top3). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą duże ryzyko – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty za sprawą naruszania zasad ustalonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, więc sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to z rzadka jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by opracować dokładny audyt SEO, a później wykonywać wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo niższe.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]