
PBN – co to jest i jak z niego korzystać?
19 września 2022Zajrzyj w to miejsce, jeśli ciekawi Cię korzystna oferta private blog network.
Aby klient dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne fachowe i użyteczne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako komponent szerokiej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej wykorzystywane jako jeden z punktów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a następnie należy przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować możliwości PBN
PBNy bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon lub adres e-mail i pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Inna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, użyteczne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z medycyną, bieżącymi informacjami, prawem i doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO