Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

10 grudnia 2019

Pozycjonowanie Krakow - dalsze informacje o tej usłudze znajdziesz tu

Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– kraj (np. “hostele Polska”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów mieszkających w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– buty Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– smartfon LG Q60 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Tłusty Czwartek czy Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny internetowej.

Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]