Ściąganie filtra Google – poradnik

27 czerwca 2019

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Mimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Powyższe objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.