jak zatrudnić agencję SEO

Specjalista Google radzi, jak rozpoznać dobrą agencję SEO

20 sierpnia 2021

Kiedy prowadzisz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę www, z pewnością po czasie myślisz nad tym, co zrobić, by wyświetlała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiadomo wszak, że w dzisiejszych czasach obecność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, ponieważ to właśnie stąd znaczna cześć klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc wybrać dobrą firmę SEO? Należy posłuchać wskazówek ekspertów, a najlepiej tych od Google.

Jak zatrudnić rzetelną agencję SEO? Google opublikowało o tym film

Nie da się ukryć, że cały sektor usług SEO, to znaczy działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, powstała i cały czas rozwija się praktycznie tylko za dzięki Google. Pomimo pojawienia się licznych alternatyw, jak np. Baidu, DuckDuckGo czy też Yahoo, nadal najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje zaistnieć w sieci, powinien zapracować na swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku usług, w których występuje silna konkurencja, zazwyczaj jest to skomplikowane bez wsparcia ekspertów z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których pojęcie SEO jest czymś nowym, i zamieściło krótki kurs, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO.

Główne cechy solidnej firmy SEO

Maile Ohye, pracownik, Google z ponad dziesięcioletnim stażem, punkt po punkcie tłumaczy, jak zatrudnić solidną firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:

  • zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy,
  • zapewnienie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie podejmowanych wdrożeń, np. poprzez comiesięczne raporty i ciągły dostęp do statystyk strony,
  • zdolność szacowania budżetu oraz czasu potrzebnego do zakończenia zakładanych działań,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od poznania, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy oraz kto stanowi jego główną konkurencję.

Pracownica Google wskazuje także, że solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą wymierne efekty przeważnie po paru miesiącach działań.