Usunięcie strony – bany i filtry Google

23 maja 2019

Prowadzenie własnej strony internetowej wymaga jej sprawnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak nasze działania wywołują naruszenie reguł rzetelnego pozycjonowania i portal może zostać dotknięta przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google stanowi najsurowszy sposób sankcji, któremu może ulec witryna www. Oznacza on zupełne usunięcie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy znacznie utrudnia funkcjonowanie interesu. Zauważmy, że 90% odbiorców korzysta z Google, więc po zbanowaniu witryny wskaźnik naszych gości drastycznie spadnie. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwarki, co również negatywnie wpływa na klikalność witryny. Występują filtry ręczne – stosowane bezpośrednio przez ekipę Google i algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez profesjonalne oprogramowanie.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google nakładane są np. za zamieszczanie nadmiernej liczby odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej zgłębić jego powód. Najlepiej zatrudnić do tego fachową firmę SEO, która sprawnie rozprawi się z kłopotem. Procedura może niestety przeciągać się do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.